آموزش سئو برای یوتیوب

آموزش ویدیویی رایگان و تخصصی از این 9 سایت ایرانی و خارجی آموزش مجازی هرمس

طبیعتاً، پس از اتمام آپلود ویدیو، می‌توانید با یکی از گزینه‌های خودکاری که یوتیوب برای شما انتخاب می‌کند، بروید. با این حال، این عکس‌ها هنوز هم عکس‌های خارج از زمینه خود ویدیو خواهند بود و احتمالاً در جلب توجه کاربران پرمشغله چندان مؤثر نیستند. اما می‌توانید این جستجو را با استفاده از عبارت «بازاریابی محتوای اینستاگرام» که قبلاً رقبا را فیلتر می‌کند، محدود کنید. اگر عبارت «استوری های اینستاگرام بازاریابی محتوا» را انتخاب کنید، جستجو حتی دقیق تر می شود و شانس موقعیت یابی ویدیوی خود را به خوبی افزایش می دهید. برای این کار، هنگام آپلود فایل ویدیویی، باید به فیلدهای خاصی مانند عنوان، تگ و توضیحات، را کامل پر کنید. تا یوتیوب بتواند این اطلاعات را جمع آوری کرده و در رتبه بندی استفاده کند.

شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید.

بله تصاویر بند انگشتی جذاب و حرفه‌ای می‌توانند نرخ کلیک ویدئوها را افزایش دهند و به یوتیوب نشان دهند که ویدئوی شما برای کاربران جذاب است که این مسئله به بهبود رتبه‌بندی کمک می‌کند. YouTube هنگام رتبه‌بندی محتوا در نتایج جستجوی خود، به‌ویژه اولین برچسب، به‌شدت چند تگ اول ویدیوی شما را به حساب می‌آورد. بنابراین مطمئن شوید که اولین تگ شما دقیقاً همان کلمه کلیدی است که می خواهید هدف قرار دهید. سئو یوتیوب یک استراتژی برای بهینه سازی کانال  و ویدیوها به منظور بهبود قرارگیری در نتایج جستجو است. مرحله دوم سئو یوتیوب چیست؟ آن روزها به پایان رسید که در دالان خالی یوتیوب فریاد می‌زدید به این امید که کسی صدای شما را بشنود. حوصله و بازه توجه کاربران در حال حاضر کمتر از همه تاریخ است و کاربران فقط ویدیوهایی را می‌بینند که با هدف آنان هماهنگ باشد.

علاوه براین، ویدیوهای طولانی فرصت بیشتری برای نمایش تبلیغات و درآمدزایی دارند. بنابراین تا جایی که ویدیو شما خسته کننده نمی‌شود و جذابیت خود را حفظ می‌کند، از طولانی شدن آن نترسید. هرچند طول ویدیو در حوزه‌های مختلف متفاوت است اما معمولا 11 دقیقه زمان ایده‌آلی برای یک ویدیو در نظر گرفته می‌شود به عنوان مثال، اکثر ویدیوهای چنل Mr. Beast از 13 الی 20 دقیقه است. کافی است در میان نتایج پیشنهادی، عباراتی که برای عنوان، توضیح و تگ ویدیو شما مناسب هستند را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند در عین حال که از ترندهای برتر اطلاع پیدا می‌کنید، در زمان نیز صرفه‌جویی کنید. با استفاده از صفحه پایان، می‌توانید یک ویدیو یا پلی لیست را برای ادامه مشاهده در پایان ویدیو به کاربر نمایش دهید یا حتی از اون بخواهید که کانال شما را سابسکرایب کند.

توجه کنید که ربات‌های جستجو نمی‌دانند در محتوای ویدیو شما چه می‌گذرد فقط کد منبع ویدیوی‌تان را بررسی می‌کنند. با جای دادن کلمات کلیدی موردنظر خود در فایل ویدیویی، الگوریتم یوتیوب می‌تواند نام فایل و همه کدهای موجود در آن را هنگام آپلود بخواند. همانطور که تا الان فهمیده‌اید، سئو یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو اهمیت خیلی زیادی در تمام کانال‌های توزیع محتوا دارد. اگر بتوانید به شکل اصولی از سئو در یوتیوب استفاده کنید، ترافیک کانالتان افزایش پیدا می‌کند و درنتیجه کاربران بیشتری جذب خواهید کرد. زیرنویس و زیرنویس ناشنوایان یک جزء دسترسی‌پذیری مورد نیاز برای ویدیوهات هستن. اونها همچنین به طور غیرمستقیم با دادن یک نسخه متنی از محتوای ویدیوت به یوتیوب کمک می‌کنن برای جستجوی یوتیوب بهینه کنی.

کانال آلیدا ترکیبی از بررسی‌های عمیق آموزشی در سئو فنی و مصاحبه‌هایی با متخصصان سئو است. شما هر هفته حداقل یک ویدیوی جدید درباره مسائل مرتبط با بازاریابی پیدا می‌کنید. گوگل اسکیل‌شاپ یک دوره آنلاین گسترده ارائه می‌دهد که به شما یاد می‌دهد چگونه می‌توانید از آنالیتیکس به بهترین شکل استفاده کنید. وبلاگ اکسپوزر نینجا جایی است که در آن می‌توانید محتواهای جالب و خاصی را پیدا کنید! این وبسایت از بازاریابی ایمیلی تا افزایش ترافیک سایت و آموزش کار با Google Analytics 4 را به شما آموزش می‌دهد. بنیانگذار کپی‌بلاگر، برایان کلارک، خالق اصطلاح «محتوای شاخص» (cornerstone content) در بازاریابی محتوایی و بلاگ‌نویسی است.

مثلا، قبل از آپلود ویدئو، باید تمام تنظیمات گرافیکی را در آن انجام داده باشید. تنها می‌توانید کپشن، توضیحات، نام، عنوان فیلم و هشتگ‌ها را بهبود بدهید. مطمئن شوید که وقتی هدف شما تجربه کاربری است، الگوریتم می داند که چگونه تلاش های بهینه سازی شما را تشخیص دهد. اگر می‌خواهید مخاطبان شما در نتیجه تماشای ویدیوی شما کار خاصی انجام دهند، مهم است که هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید. علاوه بر شرح، می‌توانید متن رونوشت را نیز در توضیحات ویدیو قرار دهید تا اطلاعات بیشتری درباره ویدیو به بینندگان ارائه دهید.

اما برخی موارد نیاز به ویدیوهای طولانی‌تر و با جزئیات بیشتر دارند تا موضوع را به صورت جامع توضیح دهند. مهمترین نکته این است که ویدیوها مدت زمان لازم برای انتقال اطلاعات کافی را داشته باشند و به اندازه کافی جذاب باشند تا تماشاگران را به خود جلب کنند. یکی از نکات مهم در استفاده از برچسب‌ها، استفاده از کلمات کلیدی دقیق و مرتبط است. برچسب‌هایی که به طور مستقیم به محتوای ویدیو اشاره می‌کنند و در جستجوهای مرتبط با آن کاربرد دارند، بیشترین تأثیر را خواهند داشت. همچنین، تعداد برچسب‌ها نیز مهم است؛ باید تعداد کافی از برچسب‌ها را استفاده کنید تا تمام جنبه‌های محتوای ویدیو را پوشش دهند. با رعایت اصول سئو یوتیوب، شانس موفقیت ویدیوهای شما در یوتیوب بهبود می‌یابد و امکان جذب ترافیک بیشتر برای کانال یا ویدیوهایتان و در نتیجه کسب درآمد از یوتیوب فراهم می‌شود.

نظر مخاطبان خود را در مورد موضوعی که در ویدیوی خود دوست دارید یا رد می کنید، بپرسید، یا آنها را تشویق کنید که هر گونه سوالی از شما بپرسند. زیرنویس‌های بسته را ترجمه کنید تا ویدیوی شما توسط طیف وسیع‌تری از کاربران از نقاط مختلف جهان پیدا شود. برای این کار می توانید از ترجمه ماشینی خودکار استفاده کنید، یا می توانید CC خود را به تنهایی ترجمه کنید تا به دلیل زمینه فرهنگی از تفسیر نادرست جلوگیری کنید. با نوشتن آنچه در ویدیو گفته می شود، به صورت دستی برای ویدیوی خود زیرنویس ایجاد کنید یا از ابزاری مانند 3Play Media، Amara یا Cielo24 برای تولید خودکار آنها استفاده کنید. همواره عملکرد ویدیوهای خود را تحلیل کنید و بر اساس داده‌ها تصمیم‌گیری کنید.

چرا این سوالات خوب هستند؟ زیرا اینها همان چیزی است که مردم هنگام جستجوی یک ویدیو تایپ می کنند. چرا این روش یک استراتژی برد-برد نیست؟ شما زمان زیادی را صرف بررسی دستی هر یک از کلمات کلیدی خود می کنید. هر چه محتوای شما بهتر سئو شده باشد، شانس جذب مشترکین جدید بالاتر خواهد رفت. وقتی کاربران محتوای شما را راحت‌تر پیدا کرده و از آن راضی باشند، به احتمال بیش‌تری کانال شما را دنبال خواهند کرد. شاید یکی از ترفندهای افزایش بازدید ویدیو این باشه کهشخصی که تولید محتوا میکنه، برای ویدیو، زیرنویس هم قرار بده تا اون محتوا با زبان دیگری هم بازدید کننده داشته باشه. معیارهای تعامل، مانند لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها، به YouTube نشان می‌دهند که ویدیوی شما ارزشمند است.

یک تصویر عالی می تواند به ویدیوی شما زمینه بدهد و به عنوان یک تیزر کوچک عمل کند. گرچه می‌توانید از تصاویر آماده یا ابزار طراحی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم از تصاویر با کیفیت بالا خود برای تامنیل های  ویدیویی استفاده کنید. عملکرد ویدیوی خود را نظارت کنید و در صورت نیاز تنظیمات مربوط به دسته بندی خود را انجام دهید. اگر متوجه شدید که ویدیوی شما در نتایج جستجوی دسته انتخابی شما ظاهر نمی شود، به دسته بندی خاص تری تغییر دهید. برای یادگیری سئو یوتیوب شما لزوما نیاز به دوره های آموزشی آنلاین یا حضوری یا کتاب های قطور ندارید. یک داشتن مهارت زبان انگلیسی و مطالعه منابع معتبر از گوگل و همچنین خود یوتیوب و باور داشتن به انجام یکسری امور و در نهایت رسیدن به جایگاهی شگفت انگیز .

ممکنه به این خاطر باشه که ویدیوت برای یک کلمه کلیدی محبوب رتبه‌بندی شده. هر چه بیننده مدت بیشتری روی صفحه بمونه، الگوریتم یوتیوب سیگنال مثبتی برای تعامل بالاتر دریافت می‌کنه – که باعث میشه بین بقیه رتبه بهتری بگیره. ویدیویی که می‌خوای بهش زیرنویس یا زیرنویس ناشنوایان اضافه کنی رو پیدا کن و روی فلش رو به پایین کنار دکمه ویرایش کلیک کن. اونجا می‌تونی انتخاب کنی چطور می‌خوای زیرنویس یا زیرنویس ناشنوایان اضافه کنی. توجه کن که تگ‌های یوتیوب با هشتگ‌های یوتیوب فرق دارن (در مورد هشتگ‌ها در نکته 9 بیشتر صحبت می‌کنیم). در حالی که تگ‌ها کمک می‌کنن محتوای ویدیوت رو بفهمن، هشتگ‌ها ارتباط محتوات رو نشون میدن و بیننده‌هات رو از طریق هشتگ‌های مشابه هدایت می‌کنن.

کلمه کلیدی اصلی رو توی نوار جستجو تایپ کن و موتور جستجوی یوتیوب مثل گوگل، لیست بلندی از کلمات کلیدی رو پیشنهاد می‌ده. در این مقاله، قصد داریم به آموزش سئو در یوتیوب بپردازیم و صفر تا صد روش‌های بهینه‌سازی ویدئوها در فضای یوتیوب را مورد برررسی قرار دهیم. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا با جدیدترین روش‌های بهبود جایگاه ویدئوها در فضای یوتیوب آشنا شوید و رمز و رازهای جدید را فرابگیرید. پس اگر شما هم در فضای یوتیوب به تولید محتوا می‌پردازید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این ویدئو با ما همراه باشید. یوتیوب یک بستر مناسب برای تماشای ویدئوهای گوناگون است که به کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا منجر می‌شود.

ما به تعهدات خود وفاداریم و برای بهتر دیده شدن کانال شما و کسب درآمد دلاری از یوتیوب در کنار شما ایستاده‌ایم. قطعا سئو یوتیوب بسیار ارزشمند است و باعث می‌شود که ویدیو شما بهتر دیده شود و بازدید بیشتری جذب کنید. یکی از الگوریتم‌های یوتیوب، الگوریتم پیشنهاد ویدیو یا (Recommendation Algorithm) است که باعث دیده شدن ویدیوی شما در صفحه اصلی یوتیوب و قسمت پیشنهادات ویدیو‌ها می‌شود. مثلا در تصویر بالا می‌بینید که حدودا ۱۳هزار ویدیو در مورد این عبارت کلیدی تولید شده و در یوتیوب وجود دارد. این عدد به این معنیست که رقابت زیادی در این کلمه کلیدی وجود ندارد و میتوانیم به مرحله بعد برویم.

مثلاً اگه کسی عبارت “چطور کراوات ببندیم” رو جستجو کنه، یوتیوب ویدیویی با عنوان “چطور بند کفش ببندیم” رو نشون نمیده. در عوض، الگوریتم یوتیوب از چند عنصر کلیدی برای رتبه‌بندی ویدیوها استفاده می‌کنه. سئوی یوتیوب یعنی بهینه‌سازی ویدیوها حول این عناصر و پیروی دقیق از الگوریتم‌ها. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. ادسنس  یوتیوب یک پلتفرم تبلیغاتی از گوگل است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد از طریق نمایش تبلیغات در ویدیوهایشان درآمد کسب کنند.

از ابزارهایی مانند YouTube Analytics استفاده کنید تا بفهمید چه عواملی در عملکرد ویدیوهای شما تأثیرگذار است و آن‌ها را بهبود دهید. این بین هستند افرادی که فقط برای گذراندن اوقات فراقت و یا دیدن آموزش های ویدئویی از یوتیوب استفاده می کنند. این دسته از افراد باید بدانند علیرغم بسیاری از محدودیت های یوتیوب، دانلود ویدیو از یوتیوب هم میسر است. به راحتی می توانند ویدئو های مورد نظرشان را دانلود کنند و همیشه به آن ها دسترسی داشته باشند. هنگام طراحی یک تصویر کوچک سفارشی، همیشه بهتر است اطمینان حاصل کنید که رنگ متن شما با رنگ پس زمینه شما تضاد خوبی دارد. استفاده از رنگ‌های متضاد از نظر بصری جذاب به نظر می‌رسد و باعث می‌شود تصویر کوچک YouTube شما به راحتی خوانده شود و متوجه آن شود.

حتی اگر تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید، تصمیم گیری در مورد اینکه چه نتایجی برای کاربر ظاهر می شود به الگوریتم پلت فرم بستگی دارد که بسیار پیچیده است. بنابراین، بهینه‌سازی‌های سئوی که برای یوتیوب انجام می‌دهید نه تنها برای جستجوی درون پلتفرم اعمال می‌شود، بلکه برای رقابت برای آن فضا در جستجوی Google نیز به کار می‌رود. ابزارهای یوتیوب اطلاعات ارزشمندی درباره مخاطبان، عملکرد ویدیوها و داده‌های مهم دیگر می‌دهند تا بدانید چه مواردی را برای بهبود نتایج بهتر است تغییر داد. اکنون نوبت آن است که فیلم های مورد نظر خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارید و آنچه را که در خصوص پیدا کردن کلمات کلیدی یاد گرفته اید پیاده سازی نمایید. مسترتیوب اینجاست تا کسب درآمد از یوتیوب را ساده کند و هر چیزی که برای یوتیوبر شدن نیاز است را به شما آموزش دهد.

این پیشنهادات نشان دهنده کلمات کلیدی محبوب و بسیار جستجو شده مرتبط با عبارتی است که وارد کرده اید. آنها می توانند به عنوان ایده های عالی برای تولید ویدیو و رتبه بندی در نتایج جستجو عمل کنند. بهینه­‌سازی موتور جستجو (SEO) هنر طراحی محتوایی است که رتبه بالایی در صفحات نتایج موتورهای جستجو بگیرد. بسیاری از بازدیدکنندگان از طریق موتورهای جستجو وارد می شوند به همین دلیل است که باید بدانید سئو و بخصوص سئو در یوتیوب چیست و اجرای آن باعث بهبود جایگاه محتوای شما در موتور جستجو می شود. از طرف دیگر، این توضیحات می‌توانند نقش مهمی هم در جذب مخاطب داشته باشند.

در انتخاب کلیدواژه‌ها، به تعداد جستجوها، سطح رقابت و کلمات کلیدی مشابه دیگر رقبا نیز توجه کنید. پیش از آموزش سئو یوتیوب بهتر است توضیح مختصری در مورد سئو  و اهمیت آن در دیده شدن ویدیوهای یوتیوب ارائه دهیم. سئو یوتیوب (YouTube SEO) به مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌ها اطلاق می‌شود که برای بهبود رتبه ویدیوها در نتایج جستجوی یوتیوب استفاده می‌شود. هدف اصلی سئو یوتیوب، افزایش دیده شدن ویدیوها و جذب ترافیک هدفمند است. زیرنویس نقش بسیار مهمی در بهینه سازی جستجوی یوتیوب و افزایش تعامل دارد.

بلکه هرمس در زمینه آموزش‌های مدیریت و گرایش های مرتبط با آن همچنین در زمینه آرایشگری و زیبایی با اساتید معتبر و حرفه ای همکاری داشته و آموزش های این افراد را در سایت قرار داده است. اگه شما می‌خواهید در دوره‌های فوق تخصصی و مباحث پیشرفته شرکت کنید طبیعتاً برای بهره‌مندی از تجربه اساتید باید هزینه آن را پرداخت کنید. کلاس آنلاین و یا خرید دوره‌های ویدیویی بهتر از خرید فایل‌های ویدیویی را انتخاب کنیم زیرا زمان و مکان حضور شرکت در دوره در دست خودمان است. ولی اگر بحث آزمون دادن در کار باشد باید با یک برنامه‌ریزی منظم قبل از اینکه زمان آزمون فرا برسد دوره خود را به اتمام برسانید. تا اینجای مقاله به ویدیو و آموزش‌های ویدیویی آنلاین زنده اشاره کردیم.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری